Mengem el que sabem! Una proposta per integrar hort, menjador i aula a l’escola i amb l’entorn. Exemplificació curricular (5è i 6è de Primària)

El projecte Mengem el que sabem! és una invitació a explorar la temàtica de l’alimentació amb l’objectiu d’adonar-nos que com més coneguem els efectes que es deriven dels diferents models alimentaris, en millors condicions estarem per prendre bones decisions al voltant de l’alimentació. Les bones decisions són aquelles que milloren la qualitat del nostre entorn i els nostres ecosistemes i que beneficien les persones, les seves condicions de treball i les seves possibilitats de portar vides dignes i saludables.
Aquesta exemplificació curricular pretén oferir al personal docent un conjunt de suggeriments útils per abordar la qüestió de l’alimentació en els centres de Primària des d’una perspectiva transversal i interdisciplinari i amb un enfocament ampli, crític i transformador. Tot i que la selecció de continguts i criteris d’avaluació s’ha fet tenint en compte els dissenys curriculars corresponents a 5è i 6è de Primària, això no vol dir que ‒amb les adaptacions corresponents‒ no es pugui abordar en altres cursos la temàtica de l’alimentació sobre la qual gira aquest document.
Licencia:
Creative Commons - Reconocimiento – NoComercial – CompartirIgual (by-nc-sa): No se permite un uso comercial de la obra original ni de las posibles obras derivadas, la distribución de las cuales se debe hacer con una licencia igual a la que regula la obra original.